طراحي سايت هاي فروشگاهي بايد چگونه باشد؟
طراحي سايت هاي فروشگاهي بايد چگونه باشد؟ : ايجاد يك وب سايت فروشگاهي بزرگ و معتبر تنها با داشتن يك تيم طراحي حرفه اي امكان پذير است و به كاربران اين امكان را مي دهد تا به راحتي از محصولات شما ديدن كرده و اقدام به خريد نمايند. از اين رو در طراحي وب سايت فروشگاهي بايد بسيار دقت نمود.
يكي از روشهاي افزايش فروش محصولات اينترنتي، طراحي سايت هاي فروشگاهي ميباشد. دليل اصلي طراحي سايتهاي فروشگاهي و رشد روزافزون آنها را ميتوان تغيير رويكرد كسبوكارها و تبديل كسبوكارهاي سنتي به حالت ديجيتالي دانست، در عصر جديد و با ورود تكنولوژي و افزايش محبوبيت فضاهاي مجازي، افراد رفتهرفته ميل و رغبت بيشتري نسبت به گذشته براي خريدهاي اينترنتي پيدا كردهاند.
به دليل رشد روزافزون فروشگاههاي اينترنتي و رقابت بسيار نزديك سايتهاي فروشگاهي، ميتوانيد با سفارش طراحي سايت فروشگاه ، محصولات و عناوين خود را برند سازي كنيد، اما بايد در نظر داشته باشيد كه هركس و هر تيمي نميتواند يك طراحي سايت فروشگاهي خوب را براي شما انجام دهد. يك طراحي خوب بايد داراي اصول و قوانين خاصي باشد و طراحان وبسايت از اين قوانين بسته به نيازهاي كاربر استفاده ميكنند.

طراحي ساده و شيك، رابط كاربري قوي و بهرهگيري از جديدترين متد برنامهنويسي وب و استفاده از تكنولوژيهاي UI و UX ميتواند محيط خوبي را براي كاربران جهت گشتزني در بين محصولات شما به وجود آورد، اما اين نكات تنها بخشهاي مهم طراحي سايتهاي فروشگاهي نيستند و اصول ديگري نيز همانند سئو سايت و بهرهگيري از سايتهاي تجزيه و تحليل براي كاهش خطاهاي كدنويسي نيز بسيار مهم ميباشند.
طراحي سايت هاي فروشگاهي چگونه بايد باشد؟
سئو و بهينهسازي در طراحي سايت هاي فروشگاهي امري بسيار مهم و كاربردي است، زيرا شما با نوشتن مطالب خوب و ارزنده به كاربران اين اجازه را ميدهيد تا مدتها در وبسايت شما در حال گشتزني باشند و ارزشگذاري مطالب و وبسايت شما را بالاتر ببرند. در نتيجه شما در نتايج اول جستوجوي گوگل نشان داده ميشويد، اين به معني ديده شدن بيشتر محصولات شما در موتورهاي جستوجو همانند گوگل، ياهو، بينگ و… ميباشد.
همچنين امروزه به دليل استفاده از پلتفرمهاي مختلف و تلفنهاي هوشمند، يك وبسايت و يك طراح وبسايت فروشگاهي بايد سايت را به صورت كاملا ريسپانسيو طراحي كرده تا هر فرد با هر نوع دستگاهي بتواند به راحتي با وبسايت شما ارتباط برقرار كند.
يك طراحي سايت عالي نيازمند تجربه و دانش بهروز از سوي تيم طراحي ميباشد، طراحان وبسايتهاي فروشگاهي بايد توانايي Valid كردن و اعتبارسازي وبسايت براي موتورهاي جستوجوگر را انجام داده و با طراحي و استفاده از روانشناسي رنگها بهترين راههاي جلب توجه بازديدكنندگان را پيدا كرده و از اين طريق وبسايت شما را به ويتريني زيبا از محصولاتتان تبديل كنند.
حال اگر به فكر ايجاد يك كسبوكار ديجيتالي هستيد و ميخواهيد فروش محصولات خود را افزايش دهيد، ميتوانيد با طراحي سايتهاي فروشگاهي جذاب، اين امر را براي خود آسان سازيد و به روشهاي جديد كسبوكار دست بيابيد.
طراحي سايت هاي فروشگاهي بايد چگونه باشد؟ : تجزيه و تحليل متعدد و پشتيباني كامل از فروشگاههاي اينترنتي بسيار حائز اهميت است و فروشندگان بايد با تيمهاي طراحي خوش ذوق و متعهد همكاري كنند تا بتوانند محصولات خود را به ديده چشم ميليونها كاربر كه در حال استفاده از فضاهاي مجازي هستند، برسانند. همچنين توليد محتواي مخصوص براي هر محصول و بهينهسازي آنها ميتواند فاصله شما را با رقيبانتان افزايش دهد. اين امر موجب جذب مشتري بيشتر و سود مضاعف خواهد شد كه تنها با طراحي سايتهاي فروشگاهي صحيح و بهينه امكان پذير ميباشد.
يك وبسايت فروشگاهي ميتواند علاوه بر يك ويترين كامل از محصولات، با داشتن يك طراحي خوب و استفاده از اصول روانشناسي خريد و همچنين استفاده از عناصر بصري جذاب همانند يك فروشنده حرفهاي و آنلاين در هر ساعت از شبانه روز نيز عمل كند و به كاربران شما سرويس دهد، همچنين يك وبسايت فروشگاهي بايد شامل بخشهاي مختلفي باشد كه در ادامه به توضيح آنها خواهيم پرداخت؛

بخش جزئيات محصولات
طراحي سايت هاي فروشگاهي بايد چگونه باشد؟ : مهمترين بخش در يك وبسايت بخش جزئيات محصول است كه به كاربران اين امكان را ميدهد تا محصول را به صورت كامل بررسي كرده و با ديدن تصاوير هر محصول اقدام به خريد كنند. در طراحي سايتهاي فروشگاهي، طراحان بايد محيطهاي جذاب و بسيار خلاقانهاي را براي شما ايجاد كنند تا مشتري بتواند به راحتي به آن دسترسي داشته و از خواندن آن احساس رضايت كند.
روشهاي پرداخت
هميشه تنوع و وجود شخصيتهاي مختلف در انسانها باعث شده طراحي سايت با چالش مخاطبپسند بودن همراه شود، در طراحي سايتهاي فروشگاهي، بايد روشهاي متنوع پرداخت مانند انواع درگاههاي بانكي، پرداخت درب منزل، پرداخت به صورت اقساط و… وجود داشته باشد تا كاربران بتوانند به راحتي محصول خود راتهيه كنند، زيرا بزرگترين تبليغكننده شما مشتريان خود شما ميباشند.
سبد خريد
سبد خريد، در وبسايتهاي فروشگاهي به كاربران اجازه ميدهد محصولات خود را جمع آوري و بعد از اتمام كار اقدام به پرداخت تمام آنها كند. در طراحي سايتهاي فروشگاهي ايدهآل، بايد اجازه ويرايش راحت و بسيار ساده به كاربران داده شود تا بتوانند بعد از بررسي سبد خريد اقدام به حذف يا تغيير تعداد محصول كنند و احساس هيچگونه مشكل و سختي را در هنگام كار احساس نكنند.