۲۲ بازديد

طراحي سايت هاي فروشگاهي بايد چگونه باشد؟

طراحي سايت هاي فروشگاهي بايد چگونه باشد؟ : ايجاد يك وب سايت فروشگاهي بزرگ و معتبر تنها با داشتن يك تيم طراحي حرفه اي امكان پذير است و به كاربران اين امكان را مي دهد تا به راحتي از محصولات شما ديدن كرده و اقدام به خريد نمايند. از اين رو در طراحي وب سايت فروشگاهي بايد بسيار دقت نمود.

يكي از روش­هاي افزايش فروش محصولات اينترنتي، طراحي سايت هاي فروشگاهي مي­باشد. دليل اصلي طراحي سايت­هاي فروشگاهي و رشد روزافزون آنها را مي‌توان تغيير رويكرد كسب‌وكارها و تبديل كسب‌وكارهاي سنتي به حالت ديجيتالي دانست، در عصر جديد و با ورود تكنولوژي و افزايش محبوبيت فضاهاي مجازي، افراد رفته­رفته ميل و رغبت بيشتري نسبت به گذشته براي خريدهاي اينترنتي پيدا كرده­اند.

به دليل رشد روزافزون فروشگا­ه­هاي اينترنتي و رقابت بسيار نزديك سايت­هاي فروشگاهي، مي­توانيد با سفارش طراحي سايت­ فروشگاه ، محصولات و عناوين خود را برند سازي كنيد، اما بايد در نظر داشته باشيد كه هركس و هر تيمي نمي‌تواند يك طراحي سايت فروشگاهي خوب را براي شما انجام دهد. يك طراحي خوب بايد داراي اصول و قوانين خاصي باشد و طراحان وب‌سايت از اين قوانين بسته به نيازهاي كاربر استفاده مي‌كنند.

طراحي ساده و شيك، رابط كاربري قوي و بهره­گيري از جديدترين متد برنامه‌نويسي وب و استفاده از تكنولوژي­هاي UI و UX مي­تواند محيط خوبي را براي كاربران جهت گشت­زني در بين محصولات شما به وجود آورد، اما اين نكات تنها بخش­هاي مهم طراحي سايت‌هاي فروشگاهي نيستند و اصول ديگري نيز همانند سئو سايت و بهره­گيري از سايت‌هاي تجزيه و تحليل  براي كاهش خطاهاي كدنويسي نيز بسيار مهم مي‌باشند.

طراحي سايت هاي فروشگاهي چگونه بايد باشد؟

سئو و بهينه­سازي در طراحي سايت هاي فروشگاهي امري بسيار مهم و كاربردي است، زيرا شما با نوشتن مطالب خوب و ارزنده به كاربران اين اجازه را مي‌دهيد تا مدت­ها در وب‌سايت شما در حال گشت‌زني باشند و ارزش‌گذاري مطالب و وب‌سايت شما را بالاتر ببرند. در نتيجه شما در نتايج اول جستوجوي گوگل نشان داده مي‌شويد، اين به معني ديده شدن بيشتر محصولات شما در موتورهاي جستوجو همانند گوگل، ياهو، بينگ و… مي­باشد.

همچنين امروزه به دليل استفاده از پلتفرم­هاي مختلف و تلفن­هاي هوشمند، يك وب‌سايت و يك طراح وب­سايت فروشگاهي بايد سايت را به صورت كاملا ريسپانسيو طراحي كرده تا هر فرد با هر نوع دستگاهي بتواند به راحتي با وب‌سايت شما ارتباط برقرار كند.

يك طراحي سايت عالي نيازمند تجربه و دانش به‌روز از سوي تيم طراحي مي‌باشد، طراحان وب‌سايت‌هاي فروشگاهي بايد توانايي Valid كردن و اعتبارسازي وب‌سايت براي موتورهاي جستوجو­گر را انجام داده و با طراحي و استفاده از روانشناسي رنگ‌ها بهترين راه­هاي جلب توجه بازديدكنندگان را پيدا كرده و از اين طريق وب‌سايت شما را به ويتريني زيبا از محصولاتتان تبديل كنند.

حال اگر به فكر ايجاد يك كسب­‌وكار ديجيتالي هستيد و مي­خواهيد فروش محصولات خود را افزايش دهيد، مي­توانيد با طراحي سايت‌هاي فروشگاهي جذاب، اين امر را براي خود آسان سازيد و به روش‌هاي جديد كسب‌وكار دست بيابيد.

طراحي سايت هاي فروشگاهي بايد چگونه باشد؟ : تجزيه و تحليل متعدد و پشتيباني كامل از فروشگاه­هاي اينترنتي بسيار حائز اهميت است و فروشندگان بايد با تيم‌هاي طراحي خوش ذوق و متعهد همكاري كنند تا بتوانند محصولات خود را به ديده چشم ميليون­ها كاربر كه در حال استفاده از فضاهاي مجازي هستند، برسانند. همچنين توليد محتواي مخصوص براي هر محصول و بهينه­سازي آنها مي‌تواند فاصله شما را با رقيبان‌تان افزايش دهد. اين امر موجب جذب مشتري بيشتر و سود مضاعف خواهد شد كه تنها با طراحي سايت‌هاي فروشگاهي صحيح و بهينه امكان پذير مي‌باشد.

يك وب‌سايت فروشگاهي مي­تواند علاوه بر يك ويترين كامل از محصولات، با داشتن يك طراحي خوب و استفاده از اصول روان­شناسي خريد و همچنين استفاده از عناصر بصري جذاب همانند يك فروشنده حرفه­اي و آنلاين در هر ساعت از شبانه روز نيز عمل كند و به كاربران شما سرويس دهد، همچنين يك وب‌سايت فروشگاهي بايد شامل بخش­هاي مختلفي باشد كه در ادامه به توضيح آنها خواهيم پرداخت؛

بخش جزئيات محصولات

طراحي سايت هاي فروشگاهي بايد چگونه باشد؟ : مهمترين بخش در يك وب‌سايت بخش جزئيات محصول است كه به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا محصول را به صورت كامل بررسي كرده و با ديدن تصاوير هر محصول اقدام به خريد كنند. در طراحي سايت­هاي فروشگاهي، طراحان بايد محيط‌هاي جذاب و بسيار خلاقانه‌اي را براي شما ايجاد كنند تا مشتري بتواند به راحتي به آن دسترسي داشته و از خواندن آن احساس رضايت كند.

روش‌هاي پرداخت

هميشه تنوع و وجود شخصيت‌هاي مختلف در انسان‌ها باعث شده طراحي سايت با چالش مخاطب‌پسند بودن همراه شود، در طراحي سايت‌هاي فروشگاهي، بايد روش­هاي متنوع پرداخت مانند انواع درگاه­هاي بانكي، پرداخت درب منزل، پرداخت به صورت اقساط و… وجود داشته باشد تا كاربران بتوانند به راحتي محصول خود راتهيه كنند، زيرا بزرگترين تبليغ‌كننده شما مشتريان خود شما مي­باشند.

سبد خريد

سبد خريد، در وب‌سايت­هاي فروشگاهي به كاربران اجازه مي­دهد محصولات خود را جمع آوري و بعد از اتمام كار اقدام به پرداخت تمام آنها كند. در طراحي سايت­هاي فروشگاهي ايده­آل، بايد اجازه ويرايش راحت و بسيار ساده به كاربران داده شود تا بتوانند بعد از بررسي سبد خريد اقدام به حذف يا تغيير تعداد محصول كنند و احساس هيچگونه مشكل و سختي را در هنگام كار احساس نكنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.