طراحي سايت غرفه : فرقي ندارد كه ميخواهيد يك سايت برا غرفه طراحي كنيد يا فروشگاه يا هرچيز ديگر. در واقع اولين چيزي كه به ديد مخاطب شما مي رسد قالب سايت است. به همين دليل بايد قالب سايت را با دقت بيشتري انتخاب كنيد. دقت داشته باشيد كه اگر قالب سايت شما بيش از حد روشن و يا بيش از حد تيره باشد ممكن است كه مخاطب شما لحظاتي چند را در وبسايت شما را بگذارند اما در نهايت آن را ترك خواهد كرد.
همه چيز درباره طراحي سايت غرفه
همانطور كه ميدانيد غرفه در واقع يك بخش مجزاست كه بيشتر در نمايشگاهها ديده ميشود. جالب است بدانيد كه برخي از مشاغل هم داراي غرفههايي در نمايشگاههاي دائمي هستند كه مانند يك مغازه براي آنها عمل ميكند. در اين بخش ميخواهيم شما را با طراحي سايت غرفه و نكات آن آشنا كنيم تا اگر شما هم صاحب يكي از اين مشاغل هستيد، بتوانيد به درآمدزايي بيشتري برسيد.

طراحي سايت غرفه
به قالب سايت دقت كنيد.
فرقي ندارد كه ميخواهيد يك سايت براي غرفه طراحي كنيد يا فروشگاه يا هرچيز ديگر. در واقع اولين چيزي كه به ديد مخاطب شما ميرسد، قالب سايت است. به همين دليل بايد قالب سايت را با دقت بيشتري انتخاب كنيد. دقت داشته باشيد كه اگر قالب سايت شما بيش از حد روشن يا بيش از حد تيره باشد ممكن است كه مخاطب شما لحظاتي چند را در وبسايت شما بگذارند، اما در نهايت آن را ترك خواهد كرد حتي اگر محتويات وبسايتتان هم خوب باشد، در صورتي كه از نظر بصري نتوانيد مخاطب را جذب كنيد فايدهاي نخواهد داشت.
به اين ترتيب حين طراحي سايت غرفه بهتر است كه قالب را متناسب با كسبوكار خود انتخاب كنيد. اين امر باعث ميشود تا هم بتوانيد مخاطبين بيشتري را به كسبوكار خود جذب كنيد و هم اينكه بتوانيد هنر و سليقه خود را به همگان نشان دهيد.
فونت و رنگ متن
از تضادهاي نامناسب بين رنگ فونت و رنگ قالب بپرهيزيد. همچنين دقت كنيد كه نبايد رنگ فونت را با رنگ قالب يكي كنيد يا آنها را از يك خانواده استفاده كنيد. بهتر است كه رنگ متن شما اندكي رو به تيرگي داشته باشد تا چشم مخاطب درد نگيرد. به ويژه اگر ميخواهيد اطلاعاتي را در اختيار مشتريان خود قرار دهيد بهتر است كه رنگ متن تيره باشد.
براي انتخاب فونت هم وسواس به خرج دهيد. اگر ميخواهيد طراحي سايت غرفه خود را به شخصي متبحر در اين زمينه بسپاريد، پس به طور حتم او ميداند كه بايد با چه المانهايي فونت مورد نظر را انتخاب كند. اين امر ميتواند در جذب مخاطب بسيار حائز اهميت باشد.
تصوير، تصوير و باز هم تصوير!
مغز انسان به گونهاي طراحي شده است كه در واقع جذب تصاوير ميشود و مدت زمان بيشتري را براي ديدن آنها سپري ميكند. بهتر است كه شما هم اين قضيه را جدي بگيريد و از تصاويري استفاده كنيد كه در عين با كيفيت بودن، مخاطب را به ادامه برقراري ارتباط با وبسايت شما تشويق ميكند. در واقع اينطور است كه هرچه تصاوير بيشتري داشته باشيد مخاطبين بيشتري نيز خواهيد داشت.

اما استفاده از چه عكسهايي در طراحي سايت غرفه مجاز است؟
اولين كاري كه بايد بكنيد اين است كه از غرفه خود عكسهايي با كيفيت تهيه كنيد و در اختيار مخاطب قرار دهيد. اين عكسها در واقع قرار است كه بدنه اصلي سايت شما را تشكيل دهند و جزء عكسهايي به شمار نميآيند كه ميخواهيد آنها را در لوگو استفاده كنيد. براي لوگو معمولاً از عكسهايي استفاده ميشود كه داراي سايزهاي كمتري هستند، چرا كه لوگوها در واقع طراحيهاي كوچكتري هستند و نياز به تصاوير با كيفيتهاي عالي ندارند.
طراحي سايت غرفه و قيمت
دقت داشته باشيد كه معمولاً براي اينكه كاربران در قسمت ارتباط با ما، با شما ارتباط برقرار كنند قيمت از ليست محصولات حذف ميشود. شما اين كار را نكنيد و اگر ميخواهيد محصولي را به فروش برسانيد آن را با درج قيمت در وبسايت قرار دهيد. دقت داشته باشيد كه ممكن است اين امر در نظر شما مسخره باشد اما فردي كه به وبسايت شما مراجعه ميكند، ميخواهد كه تمام اطلاعات را يكجا داشته باشد. اجازه دهيد كه فرد اگر ميخواهد وارد قسمت ارتباط با ما شود و اگر ميخواهد فرم ثبت نام را پر كند و در وبسايت شما عضو شود.
تبليغات بيش از حد ممنوع!
حين طراحي سايت غرفه معمولاً تبليغاتي هم براي كسبوكارهاي ديگر در وبسايت قرار داده ميشود كه اين تبليغات اغلب به صورت تبادل انجام ميشوند و اينطور است كه وبسايتهاي ديگر هم تبليغ كار شما را انجام دهند. تبليغات به اندازه شايد موردي نداشته باشد اما از تبليغات بيش از اندازه بپرهيزيد، چرا كه به طور حتم شما را دچار مشكلات سئوي منفي خواهد كرد.