طراحي سايت فروش فايل

مجله اينترنتي هيرو

۲۱ بازديد

طراحي سايت فروش فايل : در عصر حاضر بيشتر افراد دوست دارند كارها و نيازهاي خود را به صورت اينترنتي انجام دهند اين عمل باعث به وجود آمدن كسب و كارهاي جديدي بر بستر اينترنت شده است كه از جمله كسب وكارهاي رايج  فروش فايل محصولات ديجيتالي است.

طراحي سايت فروش فايل

ويژگي‌هاي لازم در طراحي سايت فروش فايل به همراه فايل‌هاي قابل فروش

با توجه به اينكه افراد مختلف در اينترنت نياز به فايل‌هاي مختلفي دارند و براي فايل هاي ارزشمند حاضر هستند براي آن هزينه پرداخت كنند، طراحي سايت فروش فايل مي‌تواند توجيه اقتصادي خوبي داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشيد تا بيشتر با ويژگي‌هاي يك سايت فروش فايل آشنا شويم.

طراحي سايت فروش فايل چه مزيتي مي‌تواند داشته باشد؟

فروش محصولات فيزيكي به دليل ماهيتي كه دارند بسيار وقت گير هستند و پيچيدگي‌هاي خاصي مانند حمل و نقل، ماليات، واردات، انبارداري، مديريت موجودي و غيره دارند اما در عوض محصولات ديجيتال به راحتي توزيع شده و مي‌تواند تا بي‌نهايت تكرار شود، ايجاد محصولات ديجيتال اغلب براي همه امكان پذير است و هركس با يك كامپيوتر و داشتن مهارت در يك زمينه خاص مي‌تواند محصولاتي ديجيتال ايجاد كند كه قابل فروش باشد.

با طراحي سايت فروش فايل و معرفي آن افراد ايجاد كننده محصولات ديجيتال اين امكان براي آن‌ها فراهم مي‌شود تا محصولات خود را به فروش برسانند و به درآمد برسند.

به ازاي هر فروش فايل، درصدي از آن به عنوان كارمزد به وب سايت مي‌رسد كه با توجه به تعداد بالاي محصولات و فروش آن ها مي‌تواند درآمد بسيار خوبي براي مديران اين سايت‌ها حاصل شود.

چه محصولات ديجيتالي را در يك سايت فروش فايل مي‌توان فروخت؟

محصولاتي كه در سايت‌هاي فروش فايل مي توان ارائه كرد بسيار متنوع است اما در اينجا ما يك ليست كوتاه از محصولاتي كه امكان فروش آن به صورت آنلاين وجود دارد را تهيه كرده‌ايم كه مي‌تواند به شما كمك كند تا تصميم بگيريد كه بعد از طراحي سايت فروش فايل خود چه محصولاتي در آن ارائه كنيد.

كتاب هاي الكترونيكي

يكي از محبوب ترين محصولات ديجيتالي كه طرفداران بسياري زيادي دارد كتاب‌هاي الكترونيكي است. دليل اينكه امروزه اينقدر كتاب‌هاي الكترونيكي محبوب شده‌اند امكان مطالعه آن در دستگاه‌هاي همراه مانند تلفن همراه، تبلت است در هر زمان و هرمكان است. تهيه كتاب‌هاي الكترونيكي براي فروشندگان يا ناشران هم نسبتاً راحت است. به اين دلايل كتاب‌هاي الكترونيكي مي‌تواند ايده خوبي براي راه اندازي سايت فروش فايل باشد.

در ايران هم كسب و كارهاي موفقي مانند فيديبو، طاقچه برپايه كتاب‌هاي الكترونيكي شكل گرفته‌اند كه كاربران و درآمد‌هاي بالايي دارند.

نرم افزار

صنعت نرم افزار بسيار گسترده بوده و همواره در حال رشد است كه فرصت خوبي براي فروش آن‌ها فراهم كرده است. محصولات ديجيتال اين بخش بسيار متنوع است كه هركدام از آن‌ها مورد نياز كاربران بسيار زيادي است. نرم افزار و بازي‌هاي كامپيوتري، برنامه هاي اندرويد و ios، قالب و افزونه‌هاي وردپرس، بازي‌هاي ويدئويي مي‌تواند از محصولاتي باشد كه مي‌توان در يك وب سايت فروش فايل ارائه كرد.

ويدئو

ويدئو يك فرمت بسيار محبوب و موثر براي انتقال اطلاعات به صورت آنلاين است. محتواي ويدئو مي‌تواند حاوي اطلاعات مفيد ،  آموزشي يا سرگرم كننده باشد. تجربه نشان داده كه ويدئو ها به طور قابل توجهي از متن‌ها براي بازديدكنندگان جذاب‌تر هستند كه به راحتي با يك كليك كردن مي توان آن را مورد استفاده قرار داد. با تهيه ويدئوهاي با كيفيت در زمينه‌هاي مختلفي مي‌توان آن را در سايت به فروش رساند چون كاربران به ويدئو علاقه دارند و حاضرند براي آن هزينه كنند.

محتواي صوتي و موزيك

صوت يك رسانه قدرتمند براي انتقال يك پيام است كه با توجه به هدف آن انواع مختلفي از آن‌ها به وجود آمده است. افراد حاضر هستند براي فايل‌هاي صوتي كه آن ها را سرگرم مي‌كند، به آن‌ها آموزش مي‌دهد، به آن ها آرامش مي‌دهد، به آن‌ها اطلاعات مي‌دهد، به كسب و كار آن‌ها كمك مي كند پول بدهند. محصولات صوتي مي تواند موارد زير باشد:

  • سخنراني‌هاي ضبط شده
  • موزيك‌ها
  • كتاب‌هاي صوتي
  • درس‌هاي زبان خارجي
  • صداهاي با پس زمينه آرامش بخش
  • جلوه‌هاي صوتي
  • آهنگ‌هاي صوتي
  • پادكست‌هاي آموزشي

محصولات گرافيكي

طراحان و هنرمندان گرافيكي مي‌توانند طيف گسترده‌اي از محصولات منحصر به فرد و با ارزش ايجاد كنند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به لوگوها، كارت ويزيت‌ها، تم‌هاي پاورپوينت، طرح‌هاي وب سايت و اپليكيشن، تصاوير لايه باز فتوشاپ اشاره كرد. طراحان زيادي هستند كه مي‌توانند اين قبيل فايل‌ها را طراحي كنند و در سايت فروش فايل به مشتريان عرضه كنند.

دوره‌هاي آموزشي

آموزش الكترونيك هميشه با نوآوري همراه بوده و در حال رشد زيادي است به طوري كه اين افزايش علاقه مندي بي سابقه بوده است. با اين فرصت به وجود آمده مي‌توانيد سايت فروش فايل را براي آموزش دهندگان آنلاين راه اندازي كنيد تا آن ها بتوانند دوره‌هاي آموزشي را كه تهيه كرده‌اند در سايت به فروش برسانند.

كسب درآمد از تبليغات در سايت فروش فايل

سايت‌هاي كه در آن انواع مختلف فايل ارائه مي‌شود بازديد كنندگان بسياري زيادي دارند به همين دليل مي‌توان براي كسب درآمد از سايت علاوه بر فروش فايل‌ها و حق عضويت از اجاره دادن جايگاه‌هاي تبليغاتي به كسب وكارهاي كوچك و بزرگي كه مي‌خواهند خدمات و محصولات را در معرض ديد قرار دهند ، درآمد خوبي كسب كرد.

ويژگي‌هاي كه بايد در طراحي سايت فروش فايل به آن توجه كرد

جستجوي سريع فايل

به دليل اينكه در سايت فروش فايل محصولات بسيار زيادي ارائه مي‌شود بايد كاربران اين امكان را داشته باشند تا با امكان جستجوي پيشرفته سريعاً فايل مورد نياز خود را پيدا كنند.

دسته بندي فايل‌ها

اكثر اوقات بازديد كنندگان مي‌خواهند همه محصولات موجود در يك دسته بندي خاص را مشاهده كنند تا هركدام كه مناسب آن ها بود را خريداري كنند به همين دليل بايد همه محصولات سايت را در دسته بندي‌هاي مختلفي طبقه بندي كرد.

پنل فروشندگان

سايت‌هاي فروش فايل معمولاً فروشندگاني دارند كه فايل‌هاي خود را در آنجا بارگزاري مي‌كنند و توضيحاتي براي آن مي‌نويسند و در آخر قيمتي براي آن تعيين كرده و براي فروش ارائه مي‌كنند. در طراحي سايت فروش فايل بايد يك پنل با امكانات كامل براي فروشندگان فايل در نظر گرفت تا فروشندگان با استفاده از آن بتوانند فايل‌هاي خود را به فروش برسانند و از مشتريان خود پشتيباني كنند.

پنل خريداران

بايد اين امكان وجود داشته باشد كه مشتريان قبل از اينكه خريد خود را نهايي كنند در سايت عضو شوند تا در مراجعه‌هاي بعدي بتوانند به فايل‌هاي خريداري شده خود دسترسي پيدا كنند.

سيستم همكاري در فروش فايل

سيستم همكاري در فروش يكي از روش‌هاي مشهور است كه سبب فروش بيشتر محصولات مي‌شود.اين امكان در سايت‌هاي مي‌تواند هم براي فروشنده سايت و هم براي بازاريابان سود كسب كند. علاوه بر اين سيستم همكاري در فروش باعث تبليغات و شناخته شدن وب سايت مي شود.

اعمال تخفيف روي محصولات

بايد اين امكان در سايت فروش فايل وجود داشته باشد تا در مراسم‌هاي مختلفي مانند نوروز، عيد فطر و غيره با اعمال تخفيف روي محصولات توسط مدير يا فروشندگان كاربران را تشويق به خريد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.