۱۰ بازديد

معرفي نرم افزارهاي طراحي سايت : ممكن است ساده يا شايد حتي پيش پا افتاده باشد، اما داشتن نرم‌افزار مناسب مي‌تواند به شما كمك كند تا  انجام كاري كه به طور معمول يك روز زمان مي‌برد را در حدود يك ساعت يا كمي بيشتر به پايان برسانيد.

همچنين مسأله ديگري كه وجود دارد اين واقعيت است كه نرم‌افزار بد برابر است با كارايي بد.

معرفي نرم افزارهاي طراحي سايت

در اين مقاله سعي مي‌كنيم  بهترين نرم‌افزاهاي طراحي وب را به شما معرفي كنيم. با ما همراه باشيد تا شما نيز بتوانيد با شناخت بهترين نرم‌افزارهاي طراحي سايت، وب‌سايت مخصوص خود را راه بيندازيد.

نرم‌افزار طراحي وب براي مبتدي‌ها

ابزاري كه در اين قسمت مي‌خواهيم معرفي كنيم، عمدتاً براي افراد كاملاً مبتدي است كه فقط به دنبال گزينه‌هاي توسعه وب هستند:

نرم‌افزار طراحي وب وردپرس براي مبتديان رايگان است. وردپرس در فهرست بهترين نرم‌افزارهاي طراحي وب و محبوب‌ترين پلت فرم ساخت وب‌سايت قرار دارد كه بسيار انعطاف پذير است.

به عبارت ديگر، وردپرس بخشي از نرم‌افزار است كه در پس زمينه قرار دارد و به عنوان موتور نگهداري وب‌سايت شما عمل مي‌كند. با توجه به جديدترين داده‌ها‌، وردپرس حدود  ۳۲درصد از تمامي وب‌سايت‌ها را در وب اجرا مي‌كند.

نرم‌افزارهاي ضروري براي طراحي وب

بهترين نرم‌افزارهاي طراحي وب كه هر فردي مي‌تواند از آنها استفاده كند و وب سايت اختصاصي خود را راه بيندازد،كم نيستند. با اين وجود، هر فردي شايد نتواند با آنها كار كند و برايش دشوار باشد.

به همين دليل براي افراد مبتدي بهتر از نرم‌افزارهاي ساده‌تر و راحت‌تري مانند وردپرس استفاده كنند كه در قسمت قبلي به شما معرفي كرديم. در ادامه مطلب با ۶ نرم‌افزار از بهترين‌هاي موجود در بازار جهاني آشنا خواهيد شد:

  1. Adobe Photoshop

ممكن است زمان‌بر باشد كه بخواهيم به شما بگوييم نرم‌افزار فتوشاپ، يك برنامه تمام و كمال براي طراحي وب‌سايت شما نيست و مي‌تواند به شما در اين امر كمك كند. با اين وجود، براي حفظ اين ليست به طور كامل، بايد فتوشاپ را صرفاً به دليل موقعيت آن به عنوان رهبر بازار در بين بهترين نرم‌افزارهاي طراحي وب، به عنوان شماره ۱ ذكر كرد.

معرفي نرم افزارهاي طراحي سايت

ويژگي‌هاي فتوشاپ:

در يك جمله، اين ابزار در كارايي بسيار متنوع است و مي‌تواند براي كار بر روي هر نوع پروژه طراحي، نه فقط طراحي وب استفاده شود .هدف اصلي آن اين است كه به شما براي كار با گرافيك شطرنجي كمك كند. به عنوان مثال، هر تصويري كه توسط دوربين تلفن شما گرفته شده است، به صورت يك گرافيك شطرنجي ذخيره مي‌شود.

با فتوشاپ، شما مي‌توانيد هر جنبه‌اي از يك تصوير يا يك گرافيك را تنظيم كنيد. شما همچنين مي‌توانيد گرافيك كاملاً سفارشي را از ابتدا ايجاد كنيد.

شما مي‌توانيد چند عكس را به عنوان بخشي از يك پروژه تركيب كنيد و مطمئن شويد كه همه آنها با استفاده از فيلترهاي مختلف يا انجام برخي تغييرات با يكديگر هماهنگ مي‌شوند.

ميتوان گفت هيچ كاري وجود ندارد كه نتوان با استفاده از فتوشاپ انجام داد. به همين دليل اهميت حضور آن در بين نرم‌افزارهاي طراحي وب‌سايت مشخص است.

  1. GIMP

GIMP   بهترين جايگزين براي فتوشاپ در بازار است.

در حالي كه ممكن استاين نرم‌افزار تمام ويژگي‌هايي كه در فتوشاپ ارائه مي‌شود را نداشته باشد، اما مهمترين و بيشترين مواردي كه مورد استفاده كاربران است، در آن وجود دارد. اين نرم‌افزار رايگان و كار با آن ساده است.

  1. Sketch

اين ابزار در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازي شد و به سرعت در ميان بهترين نرم‌افزاهاي  طراحي سايت در خارج از كشور قرار گرفت. اين نرم‌افزار تقريباً شبيه فتوشاپ است، اما نه به طور كامل. درحالي كه فتوشاپ براي كار بر روي هر نوع پروژه طراحي استفاده مي‌شود، Sketch صرفاً براي طراحي وب كاربرد دارد. موضوع مهم در مورد آن اين است كه تمام ويژگي‌ها از پايه قرار داده شده‌اند تا به نيازهاي واقعي يك پروژه طراحي وب پاسخ دهد.

شما مي‌توانيد در اين نرم‌افزار از ويژگي آينه استفاده كنيد كه به شما اجازه مي‌دهد تا پيش نمايش كار خود را روي هر نوع از دستگاه تلفن همراهي مشاهده كنيد.

  1. Adobe Dreamweaver

معرفي نرم افزارهاي طراحي سايت : Dreamweaver  اولين بار توسط يك شركت به نام Macromedia معرفي شد و پس از آن تحت حمايت Adobe  قرار گرفت.

به طور خلاصه، Dreamweaver به شما يك محيط عالي براي كار بر روي وب‌سايتتان را مي‌دهد.اين نرم افزار يك ويرايشگر كد را همراه با يك نمايه‌يزنده تركيب مي‌كند. شما مي‌توانيد وب‌سايت خود را در هر دوي اين‌ ويژگي‌ها تنظيم كنيد، بنابراين هر زماني مي‌توانيد تغييرات خود را انجام دهيد.

موضوع مهم در مورد اين نرم‌افزار اين است كه شما مي‌توانيد وب‌سايت كامل خود را از ابتدا با Dreamweaver بسازيد و آن را به فايل‌هاي وب‌سايت اصلي ارسال كنيد.

  1. چرخ رنگ

معرفي نرم افزارهاي طراحي سايت : اين سومين ابزار Adobe در ليست است و معلوم مي‌شود كه Adobe در ساخت برنامه‌هاي نرم‌افزاري طراحي وب خوب كار مي‌كند! رنگ چيزي است كه حس را در يك پروژه بر مي‌انگيزد و همه چيز را با هم مرتبط مي‌سازد.

به طور خاص، Adobe Color يك ابزار طراحي رنگي مبتني بر وب و رايگان است.

داشتن طرح رنگ سازگار براي هر پروژه طراحي وب بسيار مهم است. در واقع، زماني كه يك طرح رنگ ضعيف وجود داشته باشد، يك بيانيه است كه نشان مي‌دهد وب‌سايت توسط كسي كه  نمي‌داند چه كاري بايد انجام دهد، ساخته شده است.

  1. Pictaculous

معرفي نرم افزارهاي طراحي سايت : اين نرم‌افزار يكي ديگر از ابزارهاي رنگي است، اما كار آن بسيار متفاوت‌تر از Adobe Color  است.

اين برنامه به شما اجازه مي‌دهد هر تصويري را آپلود كنيد، سپس پالت رنگ اصلي مورد استفاده در آن تصوير را استخراج مي‌كند. اين باعث مي‌شود كه يك ابزار فوق‌العاده براي طراحي وب‌سايت شما باشد.

نتيجه‌گيري

اگر مي‌خواهيد يك وب‌سايت كامل طراحي كنيد، مي‌توانيد از Sketch يا Photoshop  استفاده كنيد. اگر پس از آن مي‌خواهيد اين طراحي را به يك وب‌سايت زنده تبديل كنيد، وردپرس اين وظيفه را كاملاً انجام مي‌دهد.

مي‌بينيد؟به راحتي و با استفاده از چند ابزار كاربردي مي‌توانيد كسب‌وكار خودتان را راه بيندازيد. همچنين اگر مي‌خواهيد اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد و با متخصصان اين حوزه مشورت كنيد، وب كاوان مي‌تواند به شما كمك كند تا وب‌سايت خود را در سريع‌ترين زمان ممكن راه‌اندازي كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.