طراحي وب‌سايت هتل

مجله اينترنتي هيرو

۱۳ بازديد

براي طراحي وب‌سايت هتل چه كاري بايد انجام دهيد؟ چه عناصري را بايد در اين طراحي مورد توجه قرار داده و از كدام ‌يك بايد اجتناب كنيد؟

طراحي وب‌سايت هتل

طراحي، معماري و توسعه مناسب يك وب‌سايت  هتل نه فقط از نقطه نظر درآمد مستقيم، بلكه در موفقيت آن تأثير به ‌سزايي دارد. با توجه به اين امر، در اينجا فهرستي از عناصر كليدي و ابزارهايي كه بايد طراحان وب‌سايت  هتل مورد توجه قرار دهند، ارائه شده است.

مسيريابي (Navigation)

مسيريابي در سايت شما بايد بي‌نياز از توضيح بوده و فهم آن آسان باشد. به عبارت ديگر، مسيريابي بايد پاسخگوي سؤالاتي باشد كه بازديدكنندگان شما قبلاً به آن فكر كرده‌اند، سه سوال اصلي عبارتند از:

  • نماي كلي هتل به چه شكل است؟
  • كجاست؟
  • قيمت آن چقدر است؟

براي دريافت فهرستي دقيق از سؤالاتي كه مهمانان نياز به پاسخ آن دارند، از قسمت پذيرش كه در هنگام رزرو، پاسخگوي مهمانان هستند، كمك بگيريد. در واقع، از كارمند پذيرش بخواهيد تا به تمام اين سؤالات توجه كرده و آن‌ها را در يك جدول ارائه كند تا ببينيد به كدام‌يك از آن‌ها بايد در سايت پاسخ داده شده شود.

از ارائه فهرست امكاناتي كه موجب پيچيده شدن مسيريابي شده و از هر چيزي كه باعث كاهش سرعت رزور كردن شود، اجتناب كنيد.

سرعت لود شدن

طراحي وب‌سايت هتل : لود شدن سايت شما بايد خيلي سريع باشد. كاربر در صورت عدم توانايي وب‌سايت  شما براي ارائه كليه عناصر كليدي در چند ثانيه اول، از صفحه خارج خواهد شد. در نظر داشته باشيد كه يك كاربر معمولاً فهرستي كوتاه از ۱۰ هتل مورد علاقه خود را در نظر مي‌گيرد. براي كسب درآمد، شما بايد از تمام فرصت‌ها در سايت خود استفاده كنيد. مهمترين بخش در اين مورد سرعت است. شما ممكن است جالب‌ترين سايت را در جهان داشته باشيد، اما اگر كاربران مجبور باشند براي ديدن آن منتظر بمانند، به سايت ديگري مراجعه مي‌كنند.

يكي از مهمترين عناصر در وب‌سايت  هتل، تصاوير است، بنابراين اگر سرعت لود شدن تصاوير در وب‌سايت شما پائين باشد، سايت شما كاربران زيادي نخواهد داشت. زمان لود شدن نبايد بيش از ۲-۳ ثانيه باشد. شما مي‌توانيد از ابزارهايي مانند load.in براي اندازه‌گيري زمان لود شدن در سايت خود استفاده كنيد.

اثر هيجاني

طراحي وب‌سايت هتل : سايت شما بايد تأثير هيجاني فوري داشته باشد و بهترين كار اين است كه از عكس‌هاي فوق‌العاده استفاده كنيد. آن چه كه بيش از هر چيز ديگري به فروش رفتن اتاق‌هاي شما كمك مي‌كند، عكس‌هاي با كيفيت هستند. همچنين، بايد اتاق‌ها را در بهترين نور ممكن نشان دهيد و تا جايي كه مجبور به دروغگويي نشويد، براي بهبود عكس‌ها از نرم افزار فوتوشاپ استفاده نماييد.

يك مدير هتل كه كاملاً به دليل تصاويري كه به شدت فتوشاپ‌شده در سايتش نگران بود، داستاني را تعريف مي‌كند كه به خوبي بيان‌گر اين نكته است:

هتلي به عنوان يك هتل رمانتيك و دنج، تصاويري داشت كه مناسب اين كار بود، اما تصاويركمي غبار آلود و كم نور بودند. آن‌ها عكس‌ها را با استفاده از نرم‌افزار فوتوشاپ، حتي كمي بيش از واقعيت اصلاح كردند. گزارش نظرات مهمانان حاكي از اين بود كه اين هتل همانند وب‌سايت و عكس‌هاي آن است، چيزي كه مدير هتل علت آن را درك نمي‌كرد. يك روز او تعدادي از افراد تيم پذيرش را كه كارهاي بزرگي انجام داده بودند و سزاوار ارتقا بودند، تغيير داد. چند ماه بعد، بررسي رضايت مهمانان نشان داد كه تصاوير وب‌سايت و هتل به شدت فتوشاپ شده بوده و در واقعيت خيلي بدتر از اين است.

چه چيزي باعث اين تغيير كلي شد؟

  • مردم تصاوير را به خاطر نمي‌آورند، آنها تجارب خود را به ياد مي‌آورند. در اين مورد در وب‌سايت هتل به كاربران گفته مي‌شود كه آن‌ها قرار است تجربه‌اي رمانتيك و دلپذير داشته باشند. هنگامي كه آنها وارد هتل مي‌شدند، تيم پذيرش قبلي تجربه‌اي دلپذير و عاشقانه را براي آن‌ها فراهم مي‌كرد. فرستادن مهمان‌ها به رستوران‌هاي رمانتيك، پيشنهاد گشت‌وگذار در شهر و غيره. در حالي‌كه تيم جديد، آن‌ها را به رستوران‌هاي ديگر و با اتوبوس‌هاي توريستي مي‌فرستاد و به نظر مي‌رسيد مهمانان احساس راحتي و رمانتيك بودن ندارند. درسي كه اين خاطره به ما مي‌دهد، اين است كه مردم تجربيات خود را به خاطر مي‌آورند، بنابراين اگر شما از نرم‌افزار فتوشاپ درست استفاده كنيد، مردم تصاوير را به صورت فتوشاپ‌شده به ياد نمي آورند، بلكه به تجربه خود بيشتر اعتماد مي‌كنند.

شما نمي‌توانيد خدمات خوبي را فقط از طريق نوشتن درباره آن به فروش برسانيد، اما مي‌توانيد آن را از طريق عكس‌هاي فوق العاده بفروشيد. تصور كنيد اگر مك دونالد هرگز ساندويچ هاي خود را فوتو شاپ نمي‌كرد چه اتفاقي ميفتاد، آن‌ها اين‌كار را انجام دادند و مشتري‌ها هم مشكلي نداشتند. بنابراين در حالي‌كه حجم زيادي از متن در هر صفحه ممكن است استراتژي خوبي براي بهينه‌سازي موتور جستجو باشد، تأثير زيادي از نظر هيجاني نخواهد داشت. هنگام طراحي سايت، به خاطر داشته باشيد كه بزرگ‌ترين اولويت، كاربر است و نه موتور جستجو. كاربر كسي است كه در هتل شما اقامت مي‌كند و نه موتورهاي جستجو!

بنابراين، از حجم زياد متون، تصاوير با كيفيت پائين و تصاويري كه قابليت بزرگ‌نمايي ندارند، اجتناب كنيد.

شبكه‌هاي اجتماعي

شبكه‌هاي اجتماعي روش پيش فرض اشتراك تجربيات هستند. ادغام گزينه‌هاي به اشتراك‌گذاري شبكه‌هاي اجتماعي در سايت براي هر وب‌سايت هتل جديدي ضروري مي‌باشد. معمولاً در قسمت پائين پورتال رزرو آنلاين هتل، اطلاعات تماس هتل و پروفايل‌هاي آن‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي قرار داده مي‌شود تا كاربران بتوانند به راحتي با پشتيباني مشتري تماس بگيرند.

خلاقيت

اگر شما نيروي خلاقي را براي طراحي وب‌سايت خود استخدام كنيد، رويكرد نوآورانه براي طراحي وب‌سايت هتل، به سود نام تجاري هتل شما خواهد بود. در حالي كه مي‌خواهيد سايت خلاق خود را از رقباي خود متمايز نماييد، بهتر است اين تفاوت‌ها را از نقطه نظر بهبود مورد توجه قرار دهيد، نه فقط متفاوت بودن. به خاطر داشته باشيد كه وب‌سايت شما بايد به كاربر اطمينان دهد كه هتل شما مكاني امن براي اقامت آن‌ها است و فيلم‌ها يا عكس‌هاي عجيب و غريب اين كار را انجام نمي‌دهند.

ورود و ثبت نام

به طور كلي كاربران شما نياز به ثبت نام دارند. وب‌سايت شما بايد اين امكان را براي آن‌ها فراهم كند كه اين كار را توسط پروفايل‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خود در اينترنت يا با استفاده از يك آدرس ايميل انجام دهند.

فصلي بودن و اعلام قيمت‌ها

طراحي وب‌سايت هتل : هتل‌داران مي‌توانند قيمت‌هاي رقابتي را براي دوره‌ها يا فصول مختلف ارائه دهند. همچنين، اين كار به پيش بيني تغييرات تقاضا در طول سال كمك مي‌نمايد. مسافران نيز مي‌توانند تاريخ خاصي را براي اقامت مقرون به صرفه انتخاب كنند.

نوار رزرو

در اينجا كاربران مي‌توانند تاريخ ورود و خروج خود را انتخاب كنند، در دسترس بودن اتاق را در نظر گرفته و تعداد بزرگسالان و كودكاني را كه همراه آنان هستند، در گزينه ها مد نظر قرار دهيد.

برخي از پارامترهاي مورد استقبال كاربران جهت رزرو، ارائه خدماتي شامل بازديد از حومه يا مراكز خريد شهر، تميز كردن روزانه اتاق، صبحانه رايگان و استفاده از اينترنت مي‌باشد.

گزينه چت

برخي از مشتريان نياز به پاسخ سريع به سؤالات دارند. ارائه خدمات رزرو با استفاده از افرادي كه پاسخگوي اين سؤالات باشند، بسيار سودمند است. اين افراد، مشتريان را جهت يافتن آن چه كه به دنبال آن هستند و عمليات رزرو، راهنمايي مي‌كنند.

بخش نظرات

شرايطي را فراهم كنيد تا مشتريان ‌بتوانند در مورد وب‌سايت شما نظر دهند: به آنها فرصتي بدهيد تا صحبت كنند و واكنش‌هاي خود را به اشتراك بگذارند. به اين ترتيب، با توجه به افزايش رتبه‌بندي و محبوبيت كسب‌وكارها، اين كار به ارتقاي وب‌سايت شما كمك خواهد كرد.

اطلاعات بيشتر

شما مي‌توانيد آمارهايي را به كاربران خود ارائه دهيد تا به شناخت بيشتر عملكرد هتل شما كمك كند. اين اطلاعات عبارتند از تعداد كل مهماناني كه براي اقامت در هتل از طريق وب‌سايت شما رزرو انجام داده‌اند، ميزان رضايت آن‌ها از خدمات هتل و درصد مهماناني كه مجدداً هتل شما را براي اقامت برگزيده‌اند.

طراحي وب سايت هتل

اپليكشن تلفن‌همراه

طراحي وب‌سايت هتل : اكثر وب‌سايت‌‌ها يك رابط كاربري مناسب براي گوشي‌ها، فبلت‌ها، تبلت‌ها و مانند آن ارائه نمي‌دهند. علاوه بر اين، با توجه به رشد مثبت بازاريابي آنلاين، تعداد اپليكيشن‌هاي مرتبط با آن نيز افزايش يافته است. اپليكيشن‌هاي تلفن همراه مي‌توانند كاري مشابه با وب‌سايت‌‌ها، انجام دهند. شكي نيست كه هر هتلي به يك اپليكيشن تلفن همراه نياز دارد. حتي اگر تعداد رزروها از طريق تلفن همراه كم باشد، كاربران از طريق تلفن همراهشان از سايت هتل ديدن مي‌كنند.

اين‌ موارد برخي از اهداف كليدي هستند كه هنگام طراحي وب‌سايت هتل بايد مورد توجه قرار گيرند. هنگام انتخاب يك طراح وب‌سايت، طراحي را انتخاب كنيد كه داراي تجربه در طراحي سايت براي هتل‌ها باشد، زيرا آن‌ها با ساختار منوها و فرآيند رزرو آشنا بوده و مي‌توانند در تعيين بايدها و نبايدها در اين كار به شما كمك كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.