طرح صندلي ناهارخوري

مجله اينترنتي هيرو

۱۴ بازديد

طرح صندلي ناهارخوري : گرچه در ايام گذشته خلق آثار معماري و طراحي شده در اماكن تاريخي و عمومي انسان را مبهوت هنر خود مي­كرد، امروزه نيز استفاده از نيروي خلاقانه طراحي در ساخت مبلمان، همان حس را به انسان القاء مي­نمايد. طرح صندلي ناهارخوري بعنوان يكي از المانها مهم در دكوراسيون و آسايش افراد از جمله مواردي است كه مورد توجه طراحان ماهر و زبده قرار گرفته است. 

ضرورت توجه به طرح صندلي ناهارخوري:

محيط آشپزخانه و نيز سالن پذيرايي از محل هاي پر بازديد و در معرض ديد منزل هستند كه توجه به دكوراسيون آنها از اهميت ويژ­ه­اي در خلق يك فضاي زيبا و دلنشين در خانه دارد. سايت دكوكده با توجه به اين موضوع سعي نموده است تنوع قابل توجهي از طرح صندلي ناهارخوري را از بهترين برندهاي مطرح حاضر به مصرف­كنندگان معرفي نمايد.

عوامل موثر در طرح صندلي ناهارخوري:

گرچه در ايام گذشته خلق آثار معماري و طراحي شده در اماكن تاريخي و عمومي انسان را مبهوت هنر خود مي­كرد. امروزه استفاده از نيروي خلاقانه طراحي در ساخت مبلمان، همان حس را به انسان القاء مي­نمايد. طرح صندلي ناهارخوري بعنوان يكي از المان ها مهم در دكوراسيون و آسايش افراد از جمله مواردي است كه مورد توجه طراحان ماهر و زبده قرار گرفته است.

گرچه زمان لازم براي خلق يك اثر هنري و يا آرگونوميك بر روي صندلي ناهارخوري كمتر از زمان لازم براي ساخت يك اثر هنري و يا آسمانخراش است ولي با مطالعه تاريخچه توليد صندلي­هاي ناهارخوري متوجه خواهيم شد كه بسياري از هنرمندان به نام جهان به اين موضوع توجه ويژه­اي داشته­اند.

اين هنرمندان به طراحي صندلي ناهار خوري بعنوان يك چالش معمارانه مي­نگرند و سعي دارند اوج هنر خود را در خلق يك صندلي زيبا بعنوان اثر هنري نمايان كنند.

چوب، ماده اوليه صندلي ها

استفاده از چوب بعنوان ماده اوليه بسياري از صندلي­ هاي ناهارخوري سبب شد كه به واسطه كار دستي بر روي اين ماده اوليه بتوان با خلق طرحها و منبتهاي زيبا طرح صندلي ناهارخوري را در اوج زيبايي به نمايش گذاشت.

هنرمندان گرچه اثر ابزار صنعتي را در خلق طرح بي اثر نمي­دانند؛ ولي توليد صندلي ناهارخوري با طرح دستي را به واسطه بهره­مندي از قدرت ذوق و خلاقيت هنرمند؛ نمي­توان در رده مصنوعات ماشيني قرار داد.

با توجه به تغيير علايق افراد، خصوصا جوانان، مدرنيستها نيز در عرصه اجراي طرح صندلي ناهارخوري وارد عمل شده­اند و با خلق اثرهاي زيبا زمينه پاسخگويي به نيازها و علاقمنديهاي نسل جوان را مهيا نموده­اند.

امروزه دقت نظر در طرح صندلي ناهارخوري به حدي رسيده است كه شايد طراحي يك آسمانخراش از اجراي طرح صندلي ناهارخوري آسانتر باشد. در دنياي رقابتي و طالب زيبايي امروز، واحدهاي تحقيق و توسعه سخت در فعاليت هستند تا با نياز سنجي درست از مصرف­كنندگان با كيفيت­ترين و زيبا­ترين محصولات را عرضه نمايند.

جنس مواد به كار رفته در ساخت صندلي

در طرح صندلي ناهارخوري اولين موضوع موثر جنس مواد اوليه­اي است كه براي ساخت صندلي مورد استفاده قرار مي­گيرد. در حال حاضر مواد اوليه چوبي، فلزي، چرمي، پارچه­اي و پلي­اتيلني در سطح گسترده­اي در صنعت توليد مبلمان و نيز در توليد صندلي ناهار خوري مورد استفاده قرار مي­گيرند. استفاده تلفيقي از اين مواد اوليه توانسته است طرح صندلي ناهارخوري را از جلوه خاصي برخوردار نمايد.

با توجه به مصرف بالاي ماده چوب در توليد مبلمان اين تهديد وجود دارد كه توليد ملزومات بشر موجبات تخريب محيط زيست را فراهم آورد. اين موضوع توسط افراد فعال محيط زيست و نيز بعنوان رسالت اصلي اجتماعي كارخانجات توليدي مورد توجه قرار گرفته است.

به منظور حمايت از محيط زيست استفاده از مواد جايگزين نظير مواد پلي­اتيلني در سطح گسترده­اي انجام مي­گيرد. به واسطه قيمت پايين اين مواد و قابل بازيافت بودن بصورت برگشت به چرخه اوليه از اين مواد در سطح بالايي براي توليد صندلي ناهارخوري استفاده مي­گردد.

طرح صندلي ناهارخوري

طرح چارچوب و يا كلاف صندلي از عواملي است كه طرح صندلي ناهارخوري را تعيين مي­كند. طراحي كلاف امروزه بصورت ماشيني و با نظارت دقيق طراحان زبده صورت مي­گيرد كه صندلي ناهارخوري علاوه بر زيبايي، خواص ارگونوميكي و حفاظتي را نيز داشته باشد.

در كشور ما نيز برندهاي محبوب و نامداري وجود دارند كه علاوه بر توليد محصول صندلي ناهارخوري، طرح صندلي ناهارخوري را توسط كارشناسان زبده خود براي توليد ساير كارخانجات آماده­سازي مي­نمايند. برندهايي نظير: سيما چوب، پادايران، اعتماد چوب آذربايجان، تابان، ليو، آرشيدا و ده­هاي شركت ديگر سعي مي­كنند خدمات طراحي خود را به ساير واحدهاي توليدي نيز ارائه نمايند.

در طرح صندلي ناهارخوري الزاما بايد فرهنگ و عرف جامعه و نيز المانها مورد ستايش در دكوراسيون منزل و اماكن عمومي مدنظر طراح باشد. برخي الگوبرداري­ها از كشورهاي خارجي در واقع ضربه شديدي به هنر و فرهنگ جامعه وارد نموده است.

كشورما بعنوان مهد هنر، پتانسيلهاي بسياري در زمينه طرح صندلي ناهارخوري دارد كه حتي مي­توان از آن براي معرفي فرهنگ ايراني بطور موثر استفاده نمود. بسيار بجا خواهد بود شركتهاي سازنده با بومي سازي طرح صندلي ناهارخوري از آن بعنوان عاملي براي اشاعه فرهنگ استفاده نمايند.

دسترسي به طرح صندلي ناهارخوري ايده ­آل:

علايق و نيازمنديهاي جامعه سبب شده است كه تنوعي زيادي از توليدات صندلي ناهار خوري توليد و عرضه گردد.

سايت دكوكده با علم به اين موضوع جهت تسهيل دسترسي مصرف­كنندگان به طرح صندلي ناهارخوري دلخواه، سعي نموده است مجموعه­اي از طرحهاي زيباي صندلي ناهارخوري را بصورت تصويري در سايت خود معرفي نمايد.

مصرف­كنندگان با توجه به نكات فني هر محصول با استفاده از خريد آنلاين از سايت مي­توانند محصول مورد نياز خود را در اسرع وقت در درب محل تحويل نمايند.

در صورت تمايل به استفاده از نظرات كارشناسي، از طريق راههاي ارتباطي اعلامي در سايت امكان بهره­مندي از مشاوره كارشناسان زبده سايت وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.