طراحي ‌سايت لجستيك

مجله اينترنتي هيرو

۱۳ بازديد

طراحي ‌سايت لجستيك : هميشه ميان شركت‌هاي لجستيك رقابت وجود دارد. امروزه اين شركت‌ها توجه زيادي به حضور قدرتمند در فضاي مجازي دارند. شركت‌ها با طراحي ‌سايت‌ لجستيك، از آن به عنوان ابزار بازاريابي قدرتمند استفاده مي‌كنند.

طراحي ‌سايت لجستيك

نكات و ترفندها

اما فرمول جادويي براي ايجاد يك وب‌سايت موفق چيست؟ موارد ضروري وجود دارند كه بايد در هنگام طراحي ‌سايت لجستيك مورد توجه قرار گيرند. اين مقاله را بخوانيد تا آنچه را كه بايد چنين وب‌سايتي داشته باشد، بياموزيد.

انواع طراحي ‌سايت لجستيك

  • وب‌سايت‌هاي سازماني

اين وب‌سايت‌ها توسط شركت‌هايي راه‌اندازي مي‌شوند كه مي‌خواهند مشتريان بالقوه و فعلي خود را در مورد مأموريت، خدمات، ناوگان، اخبار و موارد ديگر مطلع كنند.

  • بازار حمل‌و نقل

اين پلتفرم‌هاي آنلاين معمولاً ناوگان خود را ندارند و به عنوان واسطه بين فرستنده كالا و حمل‌كننده آن عمل مي‌كنند. آنها از ظرفيت‌هاي منطبق با تقاضا در زمان مورد نظر درآمد كسب مي‌كنند، يعني اين وب‌سايت‌ها حمل‌كننده كالا و فرستنده را گرد هم مي‌آورند.

  • واسطه حمل‌و نقل

به طور كلي، اين وب‌سايت‌ها بيشتر شبيه تركيبي از بازار‌هاي حمل‌و نقل و وب‌سايت‌هاي سازماني هستند. اين وب‌سايت‌ها طيف وسيعي از خدمات را براي بازديدكنندگان خود ارائه مي‌دهند: حمل‌و نقل، انبارداري، بسته‌بندي، توزيع و غيره. آن‌ها نقش نماينده‌اي را دارند كه حمل‌و نقل را از يك مكان به مكان ديگر ترتيب مي‌دهد.

ترفند‌هاي اساسي در طراحي ‌سايت‌ لجستيك

هدف اصلي طراحي ‌سايت‌ لجستيك، جلب اعتماد كاربران است. مي‌توان با در اختيار قرار دادن اطلاعات دقيق در مورد خدمات شركت، جوايز و گواهينامه‌ها و موارد ديگر به مشتري، به اين هدف دست يافت.

اين يك ايده هوشمندانه است كه محتوايي را به شيوه‌اي مختصر ارائه دهيد. اگر جزئيات غير ضروري وجود نداشته باشند، مردم خيلي زود خسته نخواهند شد و احتمالاً دوباره به وب‌سايت شما باز خواهند گشت.

مواردي را به منظور مشخص كردن نحوه انجام وظايف پيچيده شركت، حل مشكلات دشوار و غيره برجسته نماييد تا مشخص شود در مدت زمان معقول قادر به حل آن خواهيد بود.

در طراحي ‌سايت لجستيك نبايد فقط يك داستان به بازديد‌كنندگان گفته شود، آن‌ها بايد آن ‌را ببينند. نمايش چهره افراد واقعي كه براي شركت كار مي‌كنند و ناوگان شركت بسيار مفيد خواهد بود. ارائه آمارها در قالب نمودار و ارقام، تعدادي از پروژه‌هاي تكميل شده، مشترياني كه به آن‌ها خدمات ارائه شده و دستاوردهاي ديگر مي‌توانند نمايش داده شوند.

طراحي ‌سايت‌ لجستيك ويژگي‌هاي قابل توجهي دارند كه آن‌ها را از ديگران متفاوت مي‌سازد. به عنوان مثال، آن‌ها سيستم‌هاي آنلايني دارند كه امكان پيگيري محموله خود را به مشتري مي‌دهند. همچنين، داراي ماشين حساب آنلاين هستند كه امكان يافتن هزينه برآورد شده و زمان تحويل را مي‌دهد.

اجازه دهيد شركت با مشتريان صحبت كند: از فرم‌هاي “تماس با ما” در كل وب‌سايت و / يا پيوند به صفحه “تماس با ما” و نرم‌افزار چت آنلاين استفاده كنيد، به اين ترتيب مشتريان مي‌توانند درخواست ارسال كنند.

بسيار مهم است كه صفحات وب‌سايت لجستيك در مرورگرهاي تلفن همراه و دسكتاپ يكسان باشند. زيرا اين رويكرد به كاربران اجازه مي‌دهد با هر وسيله‌اي به صفحه وب دسترسي داشته باشند.

براي از بين بردن سردرگمي و ايجاد تجربه كاربري مثبت، طراحي رابط كاربري را ساده انتخاب كنيد.

وب‌سايت را شلوغ نكنيد: مطالب زيادي توليد نكنيد (مگر اينكه يك پست وبلاگ باشد) و از تصاوير و نمودارها در آن استفاده كنيد.

پيچيدگي را در رابط كاربري به حداقل برسانيد. بازديدكنندگان دوست ندارند سردرگم شوند آن‌ها سادگي و سهولت استفاده را مي‌خواهند.

ساير نكات‌ مهم در طراحي ‌سايت لجستيك

  • زمان بارگذاري صفحه

زمان بارگذاري صفحه بسيار مهم است: هر ثانيه تأخير، به عنوان خطري است كه ممكن است بازديد كننده وب‌سايت را ترك كند. بنابراين، اطمينان حاصل نماييد كه همه صفحات سريعاً بارگذاري شده يا هنگام بارگذاري براي سرگرم كردن كاربران چيزي نمايش دهيد (به عنوان مثال، انيميشن).

  • هماهنگي و انسجام بصري كامل داشته باشيد.

بديهي است كه هماهنگي بصري نبايد ناديده گرفته شود. تمام عناصر بايد در هماهنگي كامل با يكديگر باشند. از تئوري رنگ براي انتخاب رنگ براي صفحات وب استفاده نماييد. كنتراست را فراموش نكنيد. يك تصوير پس‌زمينه چشم‌نواز انتخاب كنيد.

  • به خاطر داشته باشيد كه كاربران نا آشنا با فناوري هم از وب‌سايت شما استفاده مي‌كنند

براساس يك مطالعه اخير، بسياري از بزرگسالان با تكنولوژي آشنا نيستند و بعضي از اين كاربران، بخشي از مخاطبان خدمات ارائه دهنده خدمات لجستيك هستند. به همين دليل ممكن است بعضي از افراد از آن استفاده نكنند، زيرا آن‌ها با اين ابزار آشنا نيستند. علاوه بر اين، متوجه شدن آن‌ها دشوار است.

  • ناوبري اصلي منسجم داشته باشيد

انسجام يك قانون ديگر است: منو بايد در تمام صفحات يكسان باشد. لوگوي شركت را در گوشه بالا سمت چپ قرار دهيد تا بازديدكنندگان بتوانند با كليك بر روي آن به صفحه اصلي بازگردند.

  • كادر جستجو را در معرض ديد قرار دهيد

بازديدكنندگان بايد فرصت استفاده از جعبه جستجو را در هر زمان داشته باشند. تمام صفحات سايت بايد اين عنصر را داشته باشند، مگر اينكه شما قصد ايجاد يك سايت بسيار كوچك را داشته باشيد.

  • اطمينان از تجربه پيمايش خوب

افراد، پيمايش (اسكرول) را بيشتر از كليك كردن دوست دارند. دو قاعده اطمينان از تجربه پيمايش خوب را در ذهن داشته باشيد:

  • اسكرول را قابل مشاهده كنيد.
  • صفحات نبايد بيش از حد طولاني باشند.

 

  • لينك‌ها قابل تشخيص باشند

لينك‌ها بايد قابل تشخيص باشند تا كاربران را تشويق كنند تا روي آن‌ها كليك كنند.

  • گزينه اشتراك صفحات اجتماعي را اضافه كنيد

آيا مردم مي‌توانند بدون شبكه‌هاي اجتماعي زندگي كنند؟ ۱٫۹۴ ميليارد كاربر فعال ماهانه از فيس بوك و ۳۱۳ ميليون كاربر فعال ماهانه توييتر قطعاً “نه” مي‌گويند. بنابراين گزينه اشتراك اجتماعي را اضافه كنيد و آن ‌را به تمام صفحات پيوند دهيد يا حتي اجازه دهيد كه كاربران با ورود به آن به شبكه اجتماعي خود وارد شوند.

ارائه دهندگان خدمات توسعه وب بايد درك كاملي از مدل كسب‌وكار مشتري خود داشته باشند. به عنوان مثال، يك مدل پيچيده احتمالاً به وب‌سايت چند صفحه‌اي تبديل مي‌شود، در حالي‌كه يك وب‌سايت يك صفحه‌اي ممكن است براي راه‌اندازي كافي باشد. به طور خلاصه، مدل كسب‌وكار انتخاب شده توسط ارائه دهنده (نه ناوگان آن) معمولاً ويژگي‌ها و قابليت‌هاي طراحي ‌سايت لجستيك را تعيين مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.